Best ke jadi orang kaya?

Assalamualaikum readers. mesti ada antara korg ingin kan kereta mewah, rumah idaman macam istana, duit berjuta2 atau billion dan lain2 lagi. senang cite jadi millionaire atau billionaire lah mcm donald trump mahupun oprah. mereka berdua adalah orang terkaya di Amerika. kalau kat Malaysia siapa ek? Datuk Ananda Krishnan? Perdana Menteri, Dato' Seri Najib? ermm..siapa lagi? bolehlah..at least diorg kaya jgk kn..semua orang nk hidup mewah..tapi kemewahan yg dikecapi tu tak akan kekal selama-lamanya..semua tu sementara je. maaflah kalau ada antara korg terasa ye..bersyukurlah dengan apa yg kita peroleh.

kalau aku? hehe..mungkin jd golongan sederhana pn cukup la..kalau rezeki yg aku dapat lebih daripada yg aku jangkakan pn aku tetap bersyukur. alhamdulillah..ni pn rezeki Allah..kita hendaklah sentiasa ingt pada Allah tanpa mengira ketika kita dalam keadaan susah mahupun senang. jika kita lupa pada Allah malah melupakan tanggungjawab kita sebagai hambanya, bila2 masa sahaja Allah akan menarik balik rezeki yg kita dapat tu. jadi papa kedana lah jawabnya..kadang2 dengan kemewahan ini mebuat kita lupa siapa diri kita dan kita lupa pada keluarga kita. jadi setakat ini sahajalah cerita aku yg memang ringkas sangat dan mudah difahami. mungkin ramai yg dh tau psl ni. tujuan aku buka cite ni sbg peringatan je..

0 comments: (+add yours?)