damn ISA..early mid-term break

Damn ISA? hoho...ini bukan nk protes psl ISA yg ada kaitan dgn politik tu. ni psl test ISA iaitu Information System Auditing yg berlangsung pg td..aku rasa aku dh kerugian byk markah sbb aku dh blank time menjawab test tu. walaupun byk hint dh diberi lecturer smlm, aku rasa aku hanya byk merapu atau kelentong utk test ISA tu. At least suma soalan tu aku xbiarkan kosong. hehehe..lg pn silap aku jgk sbb aku tak prepare awal2 sblm test walaupn aku study mlm td tanpa henti termsuklah sejak minggu lps. ish3..xpe2..test ISA ada lg satu dan aku akan bersgguh2 untuk score bg test yg kedua.

spt dlm post sblm ni, aku ada nyatakan aku agak busy sbb ada 2 quiz dan 1 test utk 3 hari berturut-turut. so sejak last week, aku mmg sukar utk fokus nk study mana satu dan aku percaya ini adalah punca aku xdpt menjawab test ISA yg pertama dgn baik. smlm dpt jgk aku menjwab quiz lab advance database.

slps abis test, aku terus pegi upten (foodcourt kt uniten) utk mkn tg hari dan sms yus utk mkn skali. dia reply dan suruh aku pegi ke dewan seri sarjana. aku pelik dan sms skali lg utk tahu kenapa kena pegi sana dan dia juga balas sms dgn menyatakan ada pengumuman mengenai wabak influenza A h1n1(adakah uniten cuti?). aku pn pergilah ke dewan itu dan jelaslah pengumuman itu yg memberitahu bahawa 3 student uniten, bangi positif virus itu. berita itu diketahui pihak uniten pd pg td kira2 pkl 9 lg.

bila dgr berita itu, hampir semua student yg ada dlm dewan itu bersorak gembira mendgr berita itu yg bermaksud uniten akan cuti awal dari cuti mid-term yg bakal bermula sabtu ini hingga 16 august. ada ke patut happy dgr kwn2 uniten sndri positif virus tu? sian dak 3 org tu terseksa kena kuarantin kt hospital korg happy je sbb dpt cuti awal. jadi mulai hari ini, mulalah cuti mid-term awal 2 hari bermula tgh hari td hinggalah 16 august. 17 august klas start balik. esok pula sepatutnya aku ada quiz advance database tp terpaksa ditunda slps mid-term break sbb dh mula cuti mulai hari ini.

bg aku, nk kata cuti mid-term ni utk enjoy habis-habisan mmg tidaklah. sbb aku ada byk assignment yg perlu disettlekan mualai hari ini hingga lusa.2-3 hari lps tu plak kena study sbb lps mid-term break ada mid-term exam plak. yeah! mari teruskan perjuangan slps aku gagal menjawab test ISA dgn baik pg td.

p/s: to Pn Marini, my ISA lecturer. I know you are going to laugh when u marking my test paper. that was the 1st test of the semester. just wait for the 2nd test. by that time I'm ready to answer without any problem in my mind no matter how tough the question is..

0 comments: (+add yours?)