Ramadhan..

Selamat menyambut ramadhan al-mubarak kpd semua muslim yg membaca blog aku ni. since esok adalah hari pertama berpuasa, maka hendaklah kita jauhi daripada perkara2 yg mungkar atau yg tidak baik. rebutlah peluang ini dengan melakukan byk ibadat spt memberi sedekah, melakukan solat2 sunat, baca al-quran dan solat terawih. jgnlh kita hanya berpuasa dgn menahan lapar dan dahaga.

puasa itu penat dan xbleh wat keja? tidur lg bagus? siapa kata. byk pahala korg leh dpt kalo korg keja pd bulan puasa ni. keja ni ibadah jgk. jd fikir2lh..bg student universiti lak, korg leh isi ms lunch hour korg dgn study, wat assignment atau baca al-quran.

bg aku, insyallah ini adalah puasa terakhir aku sbg student universiti. raya pn cmtu jgklh. insyallah raya terakhir sbg student universiti. dh 4 tahun aku berpuasa dan beraya sbg student universiti. kwn2 aku yg dh grad lak, some of them 1st time menyambut puasa dan raya sbg pekerja. hehe..nway, selamat menunaikan ibadat puasa. semoga ramadhan kali ini lebih baik dari tahun yg lalu. sekian.

2 comments: (+add yours?)

- Gie - said...

selamat berpuasa :)

prof said...

selamat puasa jgk :)