1 Malaysia..

1 Malaysia ni apa? 1 Malaysia ni adalah matlamat untuk menguatkan lagi perpaduan kaum di Malaysia. huhu..kenapa? Tak percaya ke? cuba link kt sini dan tgk suma video kt link tu. Even though lawak tp ada mesej disebalik video yg dihasilkan tu. sebenarnya video tu dibuat untuk hari kemerdekaan Malaysia yg ke 52. Dah lama dh negara kita ni merdeka dan byk kemajuan yg dh kita capai selama ni.

Lagu tema untuk 1 Malaysia telah pn sudah ada malah ia dipilih oleh rakyat Malaysia sendiri selepas Perdana Menteri memberi peluang kepada rakyat untuk membuat ranking lagu yg mereka minat. Spt semua tahu, lagu yg dinyanyikan oleh Faizal Tahir menjadi pilihan rakyat Malaysia. Sebenarnya byk lagu yg sesuai untuk lagu tema 1 Malaysia tu. Korg bleh dgr kt sini. klik je mana2 lagu yg korg nk dgr.

Diharapkan perpaduan kaum di Malaysia ni still diteruskan demi menjaga keamanan negara kita. Negara kita menjadi kebanggaan negara2 eropah kerana kepelbagaian kaum dan budaya yg ada di negara kita. Sekian.

1 comments: (+add yours?)

Anonymous said...

1 Malaysia? Org negara china tau ckp cina, orang india tau ckp tamil, org malaysia tau x ckp bhasa malaysia? Satu Malaysia takkan dapat dicapai selagi orang cina, orang india tak fasih lagi Bahasa Malaysia.. Basic gile..

-ilham