Akhirnya..Finally...

click to enlarge

Last friday (16 April 2010), exam result untuk my final semester in UNITEN dh klua..nervous jgk lagi2 dpt email ckp bleh tgk result kt tenet (uniten website) pkl 11 mlm..mmg takut jgk waktu tu. aku bukak uniten nye website dlm pkl 10.30 mlm. lps tu tgk result dh klua rupanya.cpt jgk. dan keputusannya..aku lulus semua subjek (pointer xyah citer la. msti biasa2 je) dan ini bermakna aku telah pn tamat pengajian di UNITEN.

syukur..alhamdulillah..lepas 5 tahun bertarung di medan UNITEN (bleh ke), susah senang aku menghadapi hidup sebagai mahasiswa, akhirnya aku officially become UNITEN graduate student. lepas tamat mengikuti program Foundation in Information Technology selama setahun di UNITEN dan kemudian menyambung pengajian di peringkat Bachelor in Information Technology (Hons). (Infromation System) di universiti yg sama, dpt juga aku menggenggam segulung ijazah yg akan akan tertulis Bachelor of Information Technology (Hons). (Information System) di sijil itu nnti. tgk tu..siap ada (Hons). bkn semua universiti yg offer degree program ada (Hons). Hons ni bermaksud kepujian dalam bahasa melayu. universiti kt overseas pn xde menda ni. kalau nk ada, kena tambah 1 tahun lg pengajian untuk peringkat degree (kata bapa aku la..)

perasaan ibu bapa aku lps dpt tahu psl ni? mestilah happy dan paling penting relief. penat lelah mereka membesarkan aku, memberi aku cukup ilmu dan menanggung aku akhirnya terbalas juga..aku siap tunjuk lg kat ibu bapa aku psl reslut yg aku dpt ni. siapa sangka aku graduate jgk tahun ni. well, aku pn sendiri tak tahu nk ckp apa lg. kepada kwn2 yg still belum tamat pengajian which means ada lg 2-3 subjek tak amik lg disebabkan extend, teruskan usaha, jangan give up. aku pn mcm tu jgk. extend sampai 2 semester= 1 tahun. aku akui pengajian di UNITEN mmg susah plus UNITEN graduates mmg high in demand. byk company nk amik UNITEN graduates ni. aku rasa, kalau aku amik course engineering kt UNITEN belum tentu boleh lulus even satu subjek pn walaupun di peringkat Foundation. pointer pn belum tentu mencukupi.

p/s: ramai relative aku yg graduate dari UNITEN dengan berlainan course. bermula dgn abg aku yg amik course mechanical engineering, kemudian cousins aku seperti kak sha (electrical engineering), kak Farahana (accounting) dan kak Zura (Business Admin or Finance.tak ingtlh), kini giliran aku pula yg jd graduan dari universiti yg sama. bosan jgk tgk dh ramai relative yg graduate UNITEN ni. hmmm...

0 comments: (+add yours?)