Semangat patriotik dalam dunia hiburan

Assalamualikum readers semua..harap korang semua sihat-sihat selamanya..baru-baru ni kecoh dalam tempoh seminggu mengenai artis luar negara (Singapore je pn) yang menang award di Malaysia dipertikaikan oleh sorang artis Malaysia ni. artis Malaysia ni pula pegang jawatan penting dalam persatuan artis tak lupa dalam bidang politik pun terlibat juga tp sebagai pemuda lah..artis Malaysia ni leih berbangga jika artis dari negara dia sendiri yang menang award tu dan sindir rakyat Malaysia yang memilih artis luar negara menang award di negara sendiri..hmm..kt sini aku menghormati artis Malaysia ni sebab semangat patritisme yg ditunjukkan oleh beliau sendiri.

Artis luar negara tu plak cmna? ada respon ke lepas dpt kenyataan mcm ni? mestilah respon..takkan nk diam je. aku pun percaya artis luar negara ni pn tak jangka dicalonkan pastu menang di negara yg bukan tempat lahir dia sendiri. artis luar negara ni pun tak menghalang artis Malaysia ni buat kenyataan mcm tu sebab itu hak dia..bebas bersuara tetapi berpada-pada..huhu..hebat..artis luar negara ni pun ada buat permohonan untuk jadi penduduk tetap di Malaysia tetapi bukan memohon kerakyatan. sukar untuk beliau mendapat kerakyatan di negara ini.

artis Malaysia ni masih berpegang pada prinsip dia sendiri dan mengatakan hebat sangat ke artis-artis dari luar negara ni. apa yang buatkan rakyat Malaysia memuja mereka ni..dia masih support artis Malaysia ni lebih hebat. sebenarnya tak ada halangan kalau artis-artis luar negara ni nak cari rezeki di negara kita. sedangkan artis-artis Malaysia pun ada juga cari rezeki di negara luar. tak lupa juga dengan pekerja-pekerja warga asing di Malaysia. Rakyat Malaysia pun ramai yang menetap di luar negara dan ada yang jadi penduduk tetap tetapi bukan tukar kerakyatan. walau apa pun artis Malaysia ni diduga apabila Facebook beliau digodam oleh peminat artis luar negara yg menang award tu.

artis luar negara tu pula..sebelum menang award lagi dia dipermainkan Facebook dengan isu nama sebenar dia. tetapi dia nafikan yang dia guna nama glamour bila jadi artis dengan buktikan ID/IC negara dia sendiri. artis luar negara ni sgt terkenal di negara kita. majoriti nya peminat-peminat dia terdiri daripada golongan wanita..bagi aku artis luar negara ni biasa-biasa je..tak ada yang menarik pun..lakonan sama taraf dengan pelakon-pelakon di Malaysia ni.

dalam hal ni aku tidak menyebelahi sesiapa pn. kemasukan warga asing ke negara ini perlu dikawal. sebab rakyat negara ni susah nk cari rezeki disebabkan kehadiran mereka. tak kira lah artis mahupun rakyat biasa di negara ini..sama-sama susah nk cari rezeki..apa pun kepada artis Malaysia yang berkelana di luar negara, anda sebenarnya juga membawa nama negara anda sendiri. tunjukkan yg artis Malaysia pun hebat juga di luar negara.

0 comments: (+add yours?)