Selamat menyambut bulan Ramadhan

Assalamualaikum and salam sejahtera. dah seminggu aku tak update blog aku ni ye. ala..baru seminggu. bukannya setahun..paling lama aku tak update pun dalam 2 bulan je. hehehe..ok2..mood convo aku still tak hilang lagi. masih terasa lagi..maklumlah, first time on stage depan ramai parents and graduates. ok lah. stop pasal cerita konvo. ckp byk pasal konvo tp gambar byk yg belum upload lg kt facebook. sabar ye..gambar konvo byk yg belum siap lg. nnti kalau dah dpt from my camera man, then dah upload kt facebook aku bgtau ye.

since sekarang ni dah masuk hari ke-4 kita berpuasa di bulan ramadhan, aku masih ingin mengucapkan selamat menyambut bulan ramadhan kepada semua umat Islam di seluruh negara. banyakkan melakukan ibadat di bulan ni ye kawan2 sebab masa ini lah syaitan diikat. aku teringat ketika bulan puasa tahun lalu. ketika itu malam lailatur qadar. ketika itulah ramai umat Islam menunaikan solat sunat di awal pagi berjemaah di surau atau masjid termasuk diri aku. ketika berjemaah di surau berdekatan dengan rumah aku di Mutiara Bangi, Bangi, aku dan mak aku memohon pada Allah S.W.T untuk memakbulkan doa kami agar aku dapat menamatkan pengajian aku pada tahun 2010 dan memohon agar bapak aku dinaikkan pangkat. dan tahun ini Allah telah pun memakbulkan doa kami. syukur tak terhingga..inilah antara kelebihan menunaikan solat secara berjemaah tak kiralah solat sunat atau pun solat fardhu. selepas aku berjaya menamatkan pengajian di universiti, mak berkata "Allah has answer my prayers". maksud daripada kata mak aku tu ialah Allah telah makbulkan doa mak aku yg telah menunaikan solat ketika bulan baik itu tahun lalu. jadi, aku harap korg semua rebutlah peluang ini untuk melakukan segala amal ibadat seperti solat sunat tarawikh, membaca al-quran, solat sunat yang lain dan bersedakah..insyallah Allah akan makbulakan doa kita ketika kita melakukan perkara2 baik itu. Allah juga mengampunkan dosa2 kita pada bulan mulia ini.

tak lupa juga kepada kaum wanita/perempuan. please...jangan pakai baju yg mendedahkan aurat pada bulan puasa ni. tutup aurat please...tak guna kalau berpuasa tetapi berpakain seksi seperti mendedah kan betis, peha, dada dan memakai pakaian yg ketat.

0 comments: (+add yours?)