Kelana Jaya..Kelana Jaya..

Supposed I post this topic yesterday but I forgot to do it. Nway, just nk bgtau apa yg aku wat smlm(Selasa,16 Jun 09) pada waktu tgh hari. Well, smlm aku pergi ke hometown lama aku iaitu Kelana Jaya(KJ) sbb nk bwk mak aku pegi ke salah sebuah tailor yg terletak di KJ. Mmg rindu betul nk pegi KJ sbb dh lama xpegi. Kali terakhir melawat KJ pn aku xingt.

Selepas sampai ke tailor yg mak aku nk pegi tu dlm pukul 11.30 pg (tolak dari umah pkl 10 lebih), kira2 15 min kemudian 2 org gadis sampai di tailor tu. Dua2 tu mmg hot lebih2 lagi kedua2nya berkulit putih gebu! Kedua2 adalah bangsa Melayu dan beragama Islam. Sorg berseluar jeans dan sorg lg berseluar pendek paras peha. Yg berseluar pendek tu jgn ckplh. Mmg kaki dia pn putih gebu jgk malah xde sikit pn parut atau kesan kurap di kaki dia. Selepas kedua-dua gadis tu masuk ke dlm tailor, gadis yg berseluar pendek ni senyum kt aku dan aku pn balas senyumanya.hehehe..aku tgk gadis ni mcm kenal sbb aku rasa pernah satu skola dgn dia masa sekolah rendah 10 tahun dulu (kwn biasa je dgn dia. Sebaya plak tu) dan aku ada Facebook dia. Sbb tulh dia senyum kt aku (confirm dia kenal aku). Tp aku xtegur dia dan berborak dgn dia sbb takut salah org kn. Nnti salah tegur diri sendiri malu plak kn. Walaupn bentuk muka dia sama seperti dlm gmbr di Facebook tp dia memakai spectacles masa dia pegi ke tailor smlm. Sblm ni xde plak pakai spectacles. So aku diam diri je la..at least dh senyum kt dia pn jdlh..

Oh lupa plak nk ckp gadis yg berseluar jeans tu. Sbnrnya gadis tu adalah kakak gadis berseluar pendek tu. Tujuan diorg pegi tailor tu sbb diorg nk amik baju gadis yg berseluar jeans tu. Huhu..mak aku plak kt fitting room time diorg dtg ni..dua beradik tu ada kt tailor pn dlm 15 min cmtu sbb si kakak pn fitting baju dia jgk. Gadis yg berseluar pendek tu ddk dpn meja sejak masuk ke tailor lg dan aku plak ddk kt tepi dinding(aku ddk atas kerusi.bkn duduk bersila :P) sejak aku dtg ke tailor tu. Jarak tempat ddk kitrg jauh skit. Lepas abis je si kakak tu fitting, dua beradik ni pn byr kepada tukang jahit tu dan baliklh..gadis yg berseluar pendek ni pn tak pndg aku atau senyum kt aku sblm keluar dari tailor(balas dendam kot sbb tak tegur dia).

Aku dan mak aku pn keluar dari tailor 15 min lps dua beradik tu balik. Lama jgk aku dgn mak aku kt tailor tu. Nk wat cmna..tggu mak aku tgh fitting baju. Apalh nk jadi dgn gadis berseluar pendek ni. Taulh awk tu cun, tp kalo dia berseluar pnjg spt kakak awk kn bagus. Aku tau aku bknlh baik sgt tp bila fikirkn balik kejadian yg tak diingini berlaku sejak kebelakangan ni adalh sbbkn cara seseorg pompuan berpakaian.

Lepas klua dari tailor, jam pkl 12.30 tgh hari. Aku cadangkn mak aku utk lunch kuey tiau kt salah sebuah kedai makan depan Wisma FAM. Mmg sedap kuey tiau tu. Nama kedai aku lupa tp kalau tgk kt signboard mmg nama kedai mamak. Sbnrnya nama kedai makan tu mcm kedai mamak tp ada gerai yg dlm tu milik Melayu, Cina dan India. Gerai Melayu ada mee bandung, soto..apa lg ek. Lupa lak..Cina plak ada kuey tiau, tauhu bakar, yong tau fu..(sekadar sebut beberapa nama) manakala India nasi dan lauk2..minuman order dgn waiter yg keja kt situ. Utk pengetahuan korg, tukang masak kuey tiau ni mula2 keja kt kedai makan yg bernama Subang Ria. Kedai makan ni mmg sederet dgn kedai mamak yg aku pegi smlm. Tukang masak kuey tiau ni digelar sbg auntie gemuk kerana saiz nye yg gempal (ni abg aku yg pnggil ni). Auntie gemuk ni skang wat kuey tiau kt kedai mamak ni. Kedai makan Subang Ria masih ada lagi kuey tiau tp tak sama spt auntie gemuk ni sbb org lain yg masak(ni pn abg aku yg ckp sbb aku ada anta gmbr kuey tiau subang ria kt dia). So, di sini aku sertakan gmbr2 kuey tiau Subang Ria dan kuey tiau kt kedai mamak tu.
kuey tiau kt Subang Ria(this picture was taken ms last time gi KJ). kuey tiau ni xoriginal dh sbb bkn dibuat oleh auntie gemuk. Rasa pn xsama.

the original kuey tiau done by auntie gemuk at kedai mamak in front Wisma FAM, Kelana Jaya (gmbr ni diambil smlm)

Ptg smlm aku ada hantar message kt gadis berseluar pendek ni melalui Facebook. Bkn nk menegur dia psl penampilan dia tp aku nk minta maaf kt dia sbb tak tegur dia ms kt tailor tgh hari smlm. Aku pn ada bgtau sbb aku xtegur dia iaitu aku takut aku tegur org yg salah. 1 jam kemudian dia pn reply dan mengatakan tak mengapa. Kata dia mmg dia perasan dan kenal aku ms kt tailor tgh hari itu. Lega rasanya..tujuan aku anta message tu pn xnk dia salah faham. Manalah tau dia ingat aku ni sombong padahal aku dh lama sgt xjumpa dia pastu muka masing2 pn dh lain kn. Maklumlh 10 tahun dulu kitrg umur bape, skang umur bape.. :)

2 comments: (+add yours?)

wang said...

prof..ape name awek tu dlm facebook? habaq laa..huhu

prof T said...

hehehe..mana bleh bgtau.cari sendiri ek..hehehe..